Leverans med Postnord
Hej, vi kommer att beställa en soffa från er. Leveransen blev Postnord Hemleverans. Min fråga är om vi måste vara hemma att ta emot packet? Vi har inte möjlighet att ta emot packet dagtid.
Följ inlägget
1
följare
Man måste vara hemma för att ta emot godset. Beroende vart du bor i landet så har postnord olika utkörningsmöjligheter. Du kommer att få ett SMS där du kan välja tid och datum för utskicket.
Postnord hör inte av sig innan leverans. De körde istället mitt paket till grannstaden och där fanns 7 av 8 paket som jag fick ordna kärra och hämta själv. Ingen kan svara på vart det åttonde paketet är.
Skulle beställa ytterligare möbler men avstår då Postnord inte går att lita på.
Jag beklagar strul med leveranser.
Vi går vidare med ärende med vår logistik partner.
När mina paket till slut kom fram fanns det skador på produkten samt saknades plasttassar till bordet.
PostNord tog kort på det paket som de först hade rört bort. Där syns hål som antagligen medfört att tassarna fallit ut. Bifogar egna bilder på paket samt skador.
Vill du kontakta vår reklamations avdelning för ärendet. Se länken nedan:
https://www.hillerstorp.se/reklamation