Till senaste kommentaren

Vad gör jag med eventuellt restavfall som jag har i mitt gamla kärl när jag får mina nya?

Hejsan

När jag ska få mina nya fyrfacks-tunnor så kan det ju vara sopor kvar i min gamla tunna, vad gör jag med de?
Ann-Katrin

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga

    När vi börjar ställa ut de nya kärlen så kommer det att köra en sopbil framför utsättnings-bilarna och tömma alla sopkärl, så det gör ingenting om det är sopor i tunnan när det är dags för er att få de nya!
    William
  • Jag har kvar mitt gamla sopkärl, när hämtar ni det?
    Luisa
  • Hej, 

    Vi gör så kallade uppsamlingsrundor för kärl som inte hämtades hem vid utsättning av de nya fyrfackskärlen. Alla fastighetsägare informeras om detta via brev eller digitalt via Kivra eller min Myndighetspost om fastighetsägaren är ansluten till dessa.
    Annika

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.