Vad gör jag med eventuellt restavfall som jag har i mitt gamla kärl när jag får mina nya?
Hejsan
När jag ska få mina nya fyrfacks-tunnor så kan det ju vara sopor kvar i min gamla tunna, vad gör jag med de?
När jag ska få mina nya fyrfacks-tunnor så kan det ju vara sopor kvar i min gamla tunna, vad gör jag med de?
Följ inlägget
2
följare
Tack för din fråga
När vi börjar ställa ut de nya kärlen så kommer det att köra en sopbil framför utsättnings-bilarna och tömma alla sopkärl, så det gör ingenting om det är sopor i tunnan när det är dags för er att få de nya!
Vi gör så kallade uppsamlingsrundor för kärl som inte hämtades hem vid utsättning av de nya fyrfackskärlen. Alla fastighetsägare informeras om detta via brev eller digitalt via Kivra eller min Myndighetspost om fastighetsägaren är ansluten till dessa.