Välkommen till O-Ringens kund- och supportforum! Här kan du ställa frågor samt hjälpa oss med förslag och idéer på hur vi tillsammans gör O-Ringen ännu bättre!
O-Ringen är världens största orienteringsäventyr - vi vill varje sommar erbjuda en folkfest och orienteringsupplevelse i världsklass. O-Ringen genomfördes första gången 1965 och avgörs sedan dess varje år vecka 30, men på en ny plats varje år. Vi erbjuder tävlingar oavsett kön och ålder från nybörjare till världselit. Under ett normalår görs det mellan 75 – 80 000 starter under en O-Ringenvecka. Våra deltagare kommer ifrån ett 40-tal länder.
O-Ringen genomförs på följande orter de närmaste åren; Göteborg 2026, Stockholm 2027 och Sundsvall 2028.
Satellitparkeringarna kommer att vara närmre arenorna.
Det blir en plats för E1+2 och en annan för E4+5.
Den en är tänkt ca 5 km norr om Arena 1+2 (från RV45).
För arena 4+5 är det ca 5 km väster om arenan, tillfart via Hisingsleden.
Buss från båda.
Om man kommer med bil är detta de enda alternativen att ta sig till arenorna.
Däremot går det utmärkt att ta sig med kollektivtrafik till samtliga arenor.
Det kommer inte gå att bli avsläppt vid arenorna utan att parkera.
Infartsvägar behöver hållas öppna för våra bussar samt ordinarie busstrafik.
(Personer med särskilda behov kan man ansöka om tillstånd.)
Ingår det buss tillbaka? Jag tolkar texten som enkelresa.
Det ingår bussbiljett även tillbaka till bilen.
Mvh
Karin Kullman
MVH
Sven-Erik Brodin
Nej - det gör du när det är dags att åka då biljetter börjar gälla direkt vid köp.
Läs mer på Västtrafiks hemsida eller i deras app ToGo.
Vi rekommenderar att du köper 1- eller 3-dagarsbiljett vilket är väldigt kostnadseffektivt.
Speciellt om man reser med personer yngre än 20 år (3 personer åker då med gratis).
Enkelbiljett kan du köpa i app eller blippa på tåget.
Vi kommer att ha funktionärer på centralstationen som hjälper er just dessa första dagar.